دانشکده بهداشت
۱۳۹۹ شنبه ۹ اسفند
br ENGLISH
پرسش های متداول

درخصوص واحد آموزش دانشکده

سوال: آیا دانشجو در نیمسال قبل از کارآموزی در عرصه از رعایت شرط انتخاب حداقل 12 واحد معاف است؟

پاسخ: در مواردی که در نیمسال قبل از کارآموزی در عرصه دانشجوی دوره روزانه حداکثر 24 واحد درسی باشد در صورتی که در نیمسال قبل مشروط نشده باشد با نظر دانشکده می تواند کلیه آن واحدها را انتخاب نماید.

سوال: آیا اخذ واحد درسی همراه با کارآموزی در عرصه مجاز است؟

پاسخ: در صورت ضرورت اخذ حد اکثر 5 واحد درسی با رعایت مقررات آموزشی و عدم تداخل واحد درسی با برنامه کارآموزی و حضور در کلاس های درسی، همراه با کاراموزی در عرصه بلامانع می باشد.

سوال: حکم غیبت در امتحان چیست؟

پاسخ: غیبت غیر موجه در امتحان هر درس به منزله گرفتن نمره صفر در امتحان آن درس است و در صورت موجه بودن (به تشخیص شورای آموزشی دانشگاه) و ارائه گواهی پزشکی که حداکثر تا 72 ساعت پس از امتحان به تایید پزشک معتمد دانشگاه رسیده باشد، آن درس حذف پزشکی می شود.

سوال: حداقل نمره قبولی در هر درس چند است؟               پاسخ: حداقل نمره قبولی درهر درس نظری و آزمایشگاهی 10 و کارآموزی و کارآموزی در عرصه 12 می باشد.

سوال: آیا بعد از ثبت نهایی نمره در سیستم سما، امکان تغییر نمره وجود دارد؟              پاسخ: خیر. پس از ثبت نهایی، نمره غیر قابل تغییر می باشد.

سوال: دانشجو تا چند ترم می تواند مشروط شود؟

پاسخ: درصورتی که میانگین نمرات دانشجویان کارشناسی پیوسته در سه نیمسال متوالی یا چهار نیمسال متناوب و دانشجویان کارشناسی ناپیوسته در دو نیمسال اعم از متوالی یا متناوب کمتر از 12 باشد در هر مرحله ای از دوره که باشد، از ادامه تحصیل محروم می شود. دانشجویان کارشناسی ارشد نیز اگر میانگین نمرات آنها در دو نیمسال اعم از متوالی یا متناوب کمتر از 14 باشد آن دانشجو از ادامه تحصیل محروم می شود.

سوال: برای اخذ معافیت تحصیلی چه اقدامی باید صورت گیرد؟

پاسخ: دانشجو بعد از پذیرفته شدن و ثبت نام در دانشگاه باید به آموزش دانشکده مراجعه نماید و تقاضای صدور برگه معافیت تحصیلی نماید و بعد از دریافت نامه ، به یکی از مراکز خدمات الکترونیک انتظامی(پلیس+10) مراجعه نماید و بعد از دریافت جواب از پلیس+10، آن را به آموزش دانشکده ارائه نماید. در غیراینصورت و عدم ارائه برگه مذکور، از ادامه تحصیل دانشجو جلوگیری خواهد شد.

سوال: حداکثر مدت معافیت تحصیلی برای دانشجویان چندسال می‌باشد؟

پاسخ: حداکثر معافیت تحصیلی برای هر یک از مقاطع تحصیلی کاردانی دو و نیم سال، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی‌ ارشد ناپیوسته سه سال، کارشناسی پیوسته پنج سال و کارشناسی ارشد پیوسته شش سال، دکترای پزشکی پیوسته هشت سال و دکترای تخصصی شش سال است.

سوال: اگردانشجو نتواند در مدت مجاز معافیت تحصیلی ، تحصیل خود را به اتمام برساند چکار باید بکند؟

پاسخ: وضعیت تحصیلی دانشجو درکمیسیون موارد خاص دانشگاه مطرح می‌گردد و با موافقت کمیسون مذکور، هر بار یک ترم( حداکثر سه ترم) با افزایش مدت تحصیل دانشجو موافقت می‌گردد.

سوال: مراحل بازگشت به تحصیل دانشجویان اخراجی چگونه می باشد؟  

پاسخ: دانشجو باید درخواست خود را به دانشکده ارائه نماید. با توجه به وضعیت تحصیلی در کمیسیون بررسی موارد خاص یا کمیته منطقه ای مطرح و تصمیم گیری می‌شود.

سوال: مدت مرخصی زایمان دانشجویان چقدر است؟

پاسخ: دانشجویان زن باردار شاغل به تحصیل با ارائه گواهی پزشکی که به تایید پزشک معتمد دانشگاه رسیده باشد، می توانند از دو نیمسال مرخصی زایمان بدون احتساب در سنوات استفاده نمایند.

سوال: چه زمانی برای مرخصی تحصیلی باید اقدام کرد؟

پاسخ: پیش از شروع هر ترم یه عبارت دیگر تا پایان زمان ثبت نام و انتخاب واحد باید تکلیف دانشجو مشخص گردد. تقاضای مرخصی تحصیلی دانشجو در خارج از بازه زمانی در شورای آموزش دانشکده مطرح می‌گردد و با توجه به شرایط و وضعیت تحصیلی دانشجو تصمیم گیری می‌شود.

سوال: دانشجو در طول تحصیل چند بار می تواند از قانون انتقال یا تغییر رشته استفاده نماید؟  پاسخ: هر دانشجو فقط یک بار مجاز به انتقال یا تغییر رشته می باشد

سوال: دانشجو در چه زمانی مجاز به تغییر رشته توام با انتقال می باشد؟  پاسخ: بعد از گذراندن یک نیمسال تحصیلی و احراز نمره قبولی رشته مورد نظر دانشگاه انتخابی باید 6 هفته قبل از شروع ترم تقاضای خود را به دانشکده ارائه نماید.

سوال: آدرس سامانه پذیرش دانشجویان مهمان جهت مقاطع دکترای عمومی وکارشناسی پیوسته را علام نمایید.

پاسخ: آدرس سامانه پذیرش دانشجویان وزارت بهداشت WWW.GUEST.BEHDASHT.GOV.IR

سوال: روند مهمان شدن به چه صورت است؟

پاسخ: دانشجوی حائز شرایط، پس از بررسی و اطمینان از اینکه دانشگاه مقصد، درس یا دروس مورد نظر را ارائه داده و مهمان می‌پذیرد می‌تواند با تکمیل و ارائه "فرم درخواست مهمانی" که در لینک اختصاصی سایت دانشکده درج گردیده است نسبت به ثبت نام در سایت نقل و انتقال در زمان مقرر اقدام نماید.

سوال: جهت ثبت نام در سامانه مهمانی چه مدارکی مورد نیاز می‌باشد؟

پاسخ: تصویر کارنامه های نیمسال های قبل که معدل هر کدام بصورت مجزا حداقل 16 و یا بالاتر از آن باشد. و سایر مدارک مندرج در سایت مهمانی وزارت بهداشت به آدرس فوق.

سوال: آیا دانشجویان مهمان می بایست شهریه پرداخت کنند؟پاسخ  بله

سوال: میزان شهریه دانشجویان مهمان چگونه است؟ پاسخ: با توجه به تعداد واحد، نوع واحد اعم از عمومی و تخصصی، نظری و عملی متغیر میباشد.

سوال: حداقل نمره قبولی دانشجوی میهمان در دانشگاه مقصد چه نمره ای است؟

پاسخ: حداقل نمره قبولی دانشجوی میهمان در دانشگاه مقصد 12 می باشد و واحدهایی را که دانشجو در دانشگاه مقصد با نمره کمتر از 12 گذرانده است باید مجدداً بگذراند.

سوال: درصورت مهمانی در دانشگاه دیگر اگر دروسی که دانشکده معرفی کرده است با دروس اخذ شده مغایرت داشته باشد تکلیف چیست ؟

پاسخ: دانشجو موظف است فقط دروسی که دانشکده معرفی کرده است اخذ نماید، در غیر این صورت دروس حتی در صورت قبولی مورد پذیرش نیست. در صورت بوجود آمدن این مشکل دانشجو باید مجدداً فرم اصلاحیه مهمانی را تکمیل نماید. درضمن دانشجویان باید به تعداد واحد درسها در هر دانشگاه مبداء و مقصد توجه لازم را مبذول دارند. یعنی اگر در این دانشکده درسی 3 واحدی باشد و در دانشگاه مهمان همان درس به صورت 2 واحدی ارائه شود مورد پذیرش نخواهد بود.

سوال: دانشکده ترم تابستانی ارایه می دهد؟       پاسخ: خیر، دانشگاه علوم پزشکی مازندران ترم تابستان ارائه نمی دهد.

 

در خصوص کتابخانه

سوال: چگونه می توانیم کتاب امانت بگیریم؟

پاسخ: برای امانت کتاب، مراجعان کتابخانه دانشکده باید به صورت حضوری به کتابخانه مراجعه نمایند. با عضویت در کتابخانه و با جستجوی کتاب مورد نظر در نرم افزار کتابخانه یا با استفاده از سیستم قفسه باز در مخزن، کتاب‌های مورد نیاز خود را باارائه کارت کتابخانه امانت بگیرند.

سوال: آیا می توانم از منابع کتابخانه در خارج از کتابخانه استفاده نمایم؟

پاسخ: امانت منابع کتابخانه اعم ازکتاب‌های فارسی و لاتین و ... به جز کتب مرجع و پایان‌نامه‌ها با توجه به آئین‌نامه مربوط به اعضای کتابخانه و امکان خارج کردن کتاب از کتابخانه وجود دارد.

سوال: آیا امکان امانت یا رزرو کتب به صورت غیرحضوری وجود دارد؟ پاسخ: خیر امکان امانت یا رزرو کتاب به صورت غیر حضوری وجود ندارد.

سوال: نحوه تمدید کتاب چگونه می باشد؟ پاسخ: برای تمدید کتاب می‌توانید با مراجعه به میز امانت و یا به‌صورت تلفنی کتاب خود را تمدید نمایید.

توجه: تمدید کتاب در آخرین روز امانت صورت می‌پذیرد. البته در صورت رزرو بودن کتاب تمدید انجام نشده و می‌بایست کتاب برگردانده شود.

سوال: نحوه ی رزرو کتاب چگونه می باشد؟

پاسخ: برای رزرو ابتدا کتاب را درسیستم نرم‌افزار کتابخانه‌ای دانشکده جستجو نموده بعد از اطمینان از امانت کتاب ( با کلیک برروی آیکون محل نگهداری می‌توانید از امانت بودن تمام نسخه‌های آن اطمینان حاصل نمایید) و با یاداشت کردن شماره راهنمای کتاب به میز امانت کتابخانه دانشکده جهت رزرو مراجعه کنید.

سوال: شرایط عضویت کتابخانه برای دانشجویان دانشکده و سایر مراجعین چیست؟

پاسخ: دانشجویان دانشکده بهداشت، جهت استفاده از منابع کتابخانه دانشکده بهداشت باید در ابتدا با ارائه یک قطعه عکس 4×3 و فرم عضویت تکمیل شده به کتابدار بخش امانت عضو کتابخانه شوند و تنها با کارت عضویت کتابخانه می‌توان از خدمات کتابخانه دانشکده بهداشت استفاده کرد. همچنین هر فرد با یک‌بار عضویت در این کتابخانه به‌صورت همزمان به عضویت در تمامی کتابخانه‌های دانشگاه در آمده و قادر خواهد بود طبق آئین‌نامه امانت کتابخانه‌ها و با ارائه کارت دانشجویی خود از منابع کلیه کتابخانه‌های دیگر دانشگاه استفاده نماید.

سوال: کتابخانه چه ساعاتی باز می باشد؟   پاسخ: کتابخانه (بخش امانت، مخزن و سالن مطالعه) در ایام کرونا از ساعت 8 الی 14می‌باشد.

سوال: چه مدارکی از کتابخانه به امانت داده نمی‌شود؟   پاسخ: پایان‌نامه‌ها و کتب مرجع

سوال: آیا تمام دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مازندران در همه‌ی مقاطع می‌توانند از پایان‌نامه استفاده نمایند؟

پاسخ: دانشجویان تمام مقاطع تحصیلی دانشگاه می‌توانند از پایان‌نامه‌ها در مکان کتابخانه استفاده نمایند.

برای جستجوی پایان‌نامه‌ها می‌توانید از طریق جستجو در نرم افزار کتابخانه از طریق آیکون پایان نامه، اطلاعات کتابشناختی کلیه پایان‌نامه‌های دانشکده را مشاهده نمایید.

سوال: چگونه می‌توانم درخواست خرید یک کتاب جدید را به کتابخانه بدهم؟

پاسخ: جهت درخواست تهیه کتاب باید اطلاعات کتابشناختی کتاب (عنوان، ناشر، نویسنده، سال نشر...) به رئیس کتابخانه تحویل دهید.    
***جهت دریافت اطلاعات تکمیلی به سایت کتابخانه دانشکده بهداشت مراجعه کنید.           http://healthlib.mazums.ac.ir/

با کلیک بر روی آیکون های مورد نظر زیر اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت نمایید.

فرم عضویت اعضاء هیات علمی

فرم عضویت دانشجویان دانشکده بهداشت

آیین‌نامه امانت و خدمات کتابخانه

آیین‌نامه وجین

فرم عضویت کارمندان دانشکده

بروشور راهنمای نرم افزار کتابخانه

راهنمای استفاده کاربران از خدمات کتابخانه

بروشور معرفی کتابخانه دانشکده بهداشت

 
 
درخصوص واحد پژوهش

سوال: برای کار پایان نامه کارشناسی ارشد از کجا شروع کنیم چه مراحلی باید طی شود؟           پاسخ: دانشجویان این دوره باید مراحل زیر را بگذرانند:

انتخاب استادان راهنما، مشاور و عنوان پایان نامه

نوشتن پروپوزال که مجری آن استاد راهنما می باشد.

تایید پروپوزال توسط استادان راهنما ، مشاور و سپس شورای گروه

پیگیری انجام مکاتبات با پیوست صورتجلسه شورای گروه:

مدیر گروه ß معاون آموزشی ß معاون پژوهشی ß واحد پژوهش دانشکده

ثبت مشخصات پایان نامه تایید شده در بخش پایان نامه های سامانه سیات و ارسال آن به واحد پژوهش دانشکده

نکته واحد پژوهش پس از دریافت نامه ( بند 4) نسبت به تطبیق و تایید پایان نامه اقدام می کند.

ثبت پروپوزال در سامانه سیات پس از تایید پایان نامه توسط واحد پژوهش و ارسال به واحد پژوهش

انجام اصلاحات پروپوزال بر اساس نظرات داوران پس از ارسال نظرات از واحد پژوهش به کارتابل مجری

انجام اصلاحات بر اساس نظرات اعضای شورای پژوهشی دانشکده پس از برگزاری شورا و ارسال نظرات به کارتابل مجری

 سوال: کار پایان نامه را از چه زمانی می توان آغاز کرد؟

پاسخ: پس از فرستادن طرح به معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه از طریق سیات، تایید کارشناسان طرح و کمیته اخلاق در پژوهش، تایید نهایی شورای پژوهشی دانشگاه و بستن قرارداد طرح بین مجری و معاونت ، می‌توان کار پایان نامه را آغاز کرد.

سوال: در زمان ثبت پروپوزال در سامانه سیات ، در بخش « فایل های ضمیمه» چه فایل هایی را باید پیوست کرد؟

پاسخ:

1- پروپوزال با نام (word)

2- پروپوزال بی نام (word)

3- صورتجلسه گروه

4- فرم امضاء مجریان و همکاران طرح

5- فرم رضایت نامه آگاهانه

 
1399/08/10
Powered by DorsaPortal